marketing intelligence

marketing intelligence
1) марк. маркетинговая разведка, разведка рынка (постоянная деятельность по сбору текущей информации об изменениях внешней среды маркетинга, необходимой как для разработки, так и для корректировки планов маркетинга; маркетинговая разведка имеет целью сбор конфиденциальной или полуконфиденциальной информации)
See:
2) марк. данные маркетинговой разведки* (информация о развитии рынка, на котором работает предприятие, и о наметившихся тенденциях, помогающая директорам предприятия сформировать маркетинговые планы; подобная разведка включает описание новых продуктов, выпущенных конкурентами; данные об изменениях цен; общую экономическую и социальную статистику, публикуемую правительством и другими органами)
* * *
Маркетинг
разведка рынка
сбор и обобщение любой информации, которую можно добыть, чтобы получить картину деятельности конкурентов, их возможностей и их намерений в области реализации какого-то продукта

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Поможем написать реферат

Смотреть что такое "marketing intelligence" в других словарях:

  • marketing intelligence — UK US noun [U] MARKETING ► MARKET INTELLIGENCE(Cf. ↑market intelligence) …   Financial and business terms

  • Marketing Intelligence — This article is about Marketing Intelligence. For the military use such information, see Market Intelligence (MARKINT). Marketing Intelligence (MI) is the information relevant to a company’s markets, gathered and analyzed specifically for the… …   Wikipedia

  • Marketing intelligence — Market intelligence (MI), according to Cornish, “the process of acquiring and analyzing information in order to understand the market (both existing and potential customers); to determine the current and future needs and preferences, attitudes… …   Wikipedia

  • marketing intelligence — / mɑ:kɪtɪŋ ɪnˌtelɪdʒəns/ noun information about a market that can help a marketing effort …   Marketing dictionary in english

  • marketing intelligence system — A network of diverse sources that provides data about the marketing environment; it forms part of an organization s data collection system. The data should include customers, sales personnel, suppliers, retailers, agencies, competitors activities …   Big dictionary of business and management

  • Social marketing intelligence — is the method of extrapolating valuable information from social network interactions and large data flows that can enable companies for example; to launch new products and services into the market place at greater speed and at significantly lower …   Wikipedia

  • Intelligence compétitive — Sommaire 1 Définition 2 Concepts voisins 3 Histoire 3.1 Histoire militaire et pré industrielle …   Wikipédia en Français

  • Marketing research mix — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Intelligence (disambiguation) — Intelligence may refer to: Cognition * Intelligence overview of intelligence in humans * Animal intelligence * Artificial intelligence * Emotional intelligence * General intelligence * Intelligence quotient, IQ testing * Systems intelligence *… …   Wikipedia

  • Marketing automation — The name given to software platforms designed for marketing departments and organizations to automate repetitive tasks is Marketing Automation. Marketing departments, consultants and part time marketing employees benefit by specifying criteria… …   Wikipedia

  • Marketing De Combat — Pour certains commentateurs, l expression marketing de combat aurait été au départ une traduction de l expression américaine Marketing Warfare. Cette expression a été créée par deux publicitaires new yorkais Jack Trout et Al Ries pour vendre des… …   Wikipédia en Français


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»